Logo Muzeum
Zbiory
... ...


Śmigłowiec: WSK Mi-2M2

WSK Mi-2M2
ZSRR / Polska
śmigłowiec
1974



  • Dane techniczne


Średnica wirnika 14,5 m
Długość kadłuba 11,94 m
Masa startowa 3550 kg
Maksymalna prędkość 210 km/h
Pułap 4000 m
Zasięg 160 km
Uzbrojenie
Silnik :
dwa silniki turbowałowe GTD-350P o mocy 450 KM każdy

 

Nieudana modyfikacja śmigłowca Mi‑2.

Na początku lat 70. w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym WSK Świdnik podjęto prace nad wersją desantową śmigłowca Mi‑2. Powstała wersja Mi‑2M2 o przekonstruowanym kadłubie, w którym zbiornik paliwa umieszczono pod podłogą kabiny ładunkowej, dzięki czemu znacznie wzrosła jej objętość, z ławkami dla desantu umieszczonymi wzdłuż ścian kabiny i dwoma parami przesuwnych drzwi z przodu i z tyłu po obu stronach kadłuba. Zwiększono też rozstaw podwozia. Napęd stanowiły zmodyfikowane silniki GTD‑350P o mocy 450 KM. Zmiany objęły też instalację elektryczną i paliwową.

Prototyp oblatano 1 lipca 1974 r. Nowa wersja odznaczała się gorszymi własnościami lotnymi i większą masą startową niż oryginalny Mi‑2, ponadto silniki GTD‑350P sprawiały problemy, dlatego śmigłowiec nie wszedł do produkcji seryjnej.

Egzemplarz muzealny w 1977 r. znalazł się w Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, która w 2007 r. przekazała śmigłowiec do Muzeum.


Powrót



Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
© NeoServer 2009 -      - Polityka obsługi "ciasteczek"     - statystyka