Logo Muzeum
Zbiory
... ...


Samolot: Mikojan-Guriewicz MiG-21MF '6504'

Mikojan-Guriewicz MiG-21MF '6504'
ZSRR
samolot myśliwski
1972



  • Dane techniczne


Rozpiętość 7,15 m
Długość 12,28 m
Masa startowa 9400 kg
Maksymalna prędkość 2230 km/h
Pułap 18200 m
Zasięg 1420 kg
Uzbrojenie działko Gsz-23, 4 pociski rakietowe R-3S, R‑3R lub R-60, wyrzutnie rakietowe lub bomby
Silnik :
turboodrzutowy R-11F2S-300 o ciągu 6175 kG

 

Ulepszona wersja eksportowa MiG-21 trzeciej generacji z lat 70.

Trzecia generacja MiGów-21 powstała w oparciu o doświadczenia wyniesione z wojny wietnamskiej i izraelsko-arabskiej, które wykazały konieczność zwiększenia zasięgu i udźwigu uzbrojenia samolotu. Jako pierwszy pojawił się samolot rozpoznawczy MiG‑21R, z powiększonym grzbietem kadłuba mieszczącym dodatkowy 340-litrowy zbiornik paliwa i drugą parą podskrzydłowych pylonów, przystosowaną do podwieszenia zbiorników. W 1965 opracowano wersję myśliwską MiG-21S ze zbiornikiem paliwa w powiększonym grzbiecie i czterema węzłami podwieszeń pod skrzydłami, przystosowanymi do przenoszenia uzbrojenia i dodatkowych zbiornikow paliwa, odziedziczonymi po wersji R. Samolot był wyposażony w nowy typ radaru RP-22 i celownika AS-PFD.

Kolejną wersją był MiG-21SM, różniący się od S nowym typem silnika R-13-300 i działkiem Gsz-23 zabudowanym na stałe w kadłubie. Wersja eksportowa, z silnikiem i radarem RP-22 z wersji SM, produkowana w latach 1970–1975, nosiła oznaczenie MiG-21MF. W latach 1972–1975 Polska zakupiła 120 samolotów MiG-21MF. Były one eksploatowane do 2002 r.

MiG-21MF o numerze bocznym został przekazany w 1996 r. przez 10. Pułk Lotnictwa Myśliwskiego w Łasku.

Powrót



Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
© NeoServer 2009 -      - Polityka obsługi "ciasteczek"     - statystyka