Logo Muzeum
Zbiory


Samolot: Mikojan-Guriewicz MiG-21R

Mikojan-Guriewicz MiG-21R
ZSRR
samolot myśliwski
1971



  • Dane techniczne


Rozpiętość 7,15 m
Długość 14,10 m
Masa startowa 8100 kg
Maksymalna prędkość 1700 km/h
Pułap 16'000 m
Zasięg 1600 km
Uzbrojenie dwa pociski rakietowe powietrze-powietrze R-3S
Silnik :
turboodrzutowy R-11F2S-300 o ciągu 6175 kG

 

Rozpoznawczy MiG-21 trzeciej generacji.

Trzecia generacja MiGów-21 powstała w oparciu o doświadczenia wyniesione z wojny wietnamskiej i izraelsko-arabskiej, które wykazały konieczność zwiększenia zasięgu i udźwigu uzbrojenia samolotu. Pierwszym MiG-iem trzeciej generacji był samolot rozpoznawczy MiG‑21R, z powiększonym grzbietem kadłuba mieszczącym dodatkowy 340-litrowy zbiornik paliwa i drugą parą podskrzydłowych pylonów, przystosowaną do podwieszenia zbiorników.

MiG-21R był wyposażony w podkadłubowy zasobnik rozpoznawczy z aparaturą fotograficzną, zasobniki z aparaturą do zakłóceń radiolokacyjnych pod skrzydłami i unowocześniony zestaw awioniki. MiG-21R mógł też wykonywać loty bez zasobnika rozpoznawczego jako myśliwiec przechwytujący uzbrojony w dwa pociski rakietowe. Produkcja samolotu MiG-21R trwała w latach 1965–1971. W kodzie NATO MiG-21R nosił oznaczenie Fishbed-N.

Polska zakupiła w latach 1968–1972 36 samolotów MiG-21R, użytkowanych przez 32. Pułk Lotnictwa Rozpoznania Taktycznego w Sochaczewie. Samolot o numerze bocznym '1125' służył w pułku od 13 stycznia 1972 roku.

Powrót



Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
© NeoServer 2009 -      - Polityka obsługi "ciasteczek"     - statystyka